ម៉ាថាយ៥:៤៣-៤៤ «ចូរស្រឡាញ់អ្នកជិតខាងឯង
តែស្អប់ខ្មាំងសត្រូវឯងវិញ» ម៉ាថាយ១៥:១-៩ពួកអាចា និងពួកផារ៉ាស៊ី
ចោទប្រកាន់ព្រះយឹស៊ូវពីការបរិភោគមិនបានលាងដៃ តែទ្រង់មានបន្ទូលថា ហេតុអ្វី ធ្វើខុសនឹងបញ្ញត្តព្រះ
ដោយកាន់តាមទំនៀមទំលាប់បុរាណរបស់អ្នករាល់គ្នាដូច្នេះដែរ/ «ចូរគោរពប្រតិបត្តិដល់ឪពុកម្ដាយឯង»/និយាយអាក្រក់ពីឪពុកម្ដាយត្រូវទោស/ លើកបញ្ញត្តនៃព្រះចោល
ដោយសារទំនៀមទំលាប់ពីបុរាណ\ហោរាអេសាយបានទាយ «បណ្ដាជននេះ
គេគោរពប្រតិបត្តិដល់អញតែបបូរមាត់ទេ ឯចិត្តគេ នោះនៅឆ្ងាយពីអញណាស់/គេថ្វាយបង្គំអញជាឥតប្រយោជន៍ទេ/ព្រោះគេបង្រៀនសេចក្ដីដែលជាបញ្ញត្តរបស់មនុស្ស។
ចូរវាស់វែងទំនាមទំលាប់ទាំងអស់
ការប្រត្តិបត្តិនិងគ្រប់ទាំងសេចក្តីបង្រៀនដែលទាស់ប្រឆាំងនិងព្របន្ទូលនៃព្រះ
៥. ការបកស្រាយបំភ្លឺ មានន័តថា -
ធ្វើឱ្យភ្លឺច្បាស់ហើយសំដៅទៅលើកិច្ចកិានៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ឋក្នុងការជួយឱ្យអ្នកជឿទាំងអស់ឱ្យយល់បទគម្ពីរហើយ
ទទួលស្គាល់ ព្រះគម្បីរថាជាសេចក្តីពីត (១កូរិនថូស២:១២-១៤, យើងមិនបានទទួលវិញ្ញាណរបស់លោកីយទេ/ឲ្យបានស្គាល់អស់ទាំងព្រះគុណផ្ដល់មកយើង
ដោយព្រះវិញ្ញាណបង្រៀន/មនុស្សខាងសាច់ឈាមគេមិនទទួលសេចក្ដីខាងឯព្រះវិញ្ញាណនៃព្រះទេ
ព្រោះជាសេចក្តីល្ងង់ល្ងើដល់គេ អេភេសូ១:១៧-១៩ បានព្រះវិញ្ញាណ ដែលប្រោសឲ្យមានប្រាជ្ញាក៏បើកសំដែង
ឲ្យដឹងពីដំណើរស្គាល់ទ្រង់/ភ្នែកចិត្តរបស់អ្នករាល់គ្នា/បានភ្លឺឡើង/ប្រយោជន៍ឲ្យបានដឹងថា/សិរីល្អដ៏ប្រសើរក្រៃលែងនៃមរដកទ្រង់
ក្នុងពួកបរិសុទ្ធ)
ការស្រាយបំភ្លឺៈ
ក. ទំនាក់ទំនង់នៃអ្នកជឿជាមួយព្រះគ្រីស្ទ
រួមទាំងការពេញខ្នាត់ខាងឯព្រលឹងវិញ្ញាណ។
ខ. សមត្ថភាពក្នុងការយល់ដឹងព្រមទទួលនិងអនុវត្តន៏សេចក្តីពិតរបស់ព្រះ។
(លូកា២៤:៤៥,នោះទ្រង់ក៏បើកបំភ្លឺសតិស្មារតីគេ
ឲ្យបានយល់ក្នុងគម្ពីរ ម៉ាកុស៤:៣៤ទ្រង់មានបន្ទូលជាពាក្យប្រៀបធៀប ទ្រង់ពន្យល់ទាំងអស់ដល់ពួកសិស្ស)
គ.
ការយល់ស៊ីជំរៅទៅលើអត្ថន័យនៃបទគម្បីរ។(២ធីម៉ូថេ២:៧ដ្បិតព្រះអម្ចាស់ទ្រង់នឹងប្រទានឲ្យអ្នកមានយោបល់
ក្នុងគ្រប់ការទាំងអស់)
៦. ការកាត់ស្រាយ- រួមជាមួយការកំណត់នៃអត្ថបទរបស់ព្រះគម្ពីរតាមន័យដើមដែលគេបានសរសេរមក។
ជាដំបូងយើងត្រូវសម្រេចយកន័យណាមួយដែលត្រឹមរបស់វគ្គនៃព្រះគម្ពីរមុនដែលយើងអាចយកខ្លឹមសាររបស់វាទៅអនុវត្តន៏
តើអ្នកនិពន្ឋចង់មានន័យអ្វីតាមការដែលគាត់បាននិយាយ? វិទ្យាសាស្ត្រនៃការកាត់ស្រាយ
ឬក្បួននៃការកាត់ស្រាយគឺជាឈ្មោះបច្ចេកទេស ដែលបានផ្តល់សម្រាប់ជាវិធាននៃការកាត់ស្រាយ(កិច្ចការ៨:៣០-៣៥«ទ្រង់ត្រូវគេដឹកនាំទៅ
ដូចជាដឹកចៀមទៅសំឡាប់ ទ្រង់មិនបានហើបព្រះឱស្ឋសោះ ដូចជាកូនចៀមដែលគ
នៅមុខអ្នកកាត់រោមវា/ភីលីពបើកមាត់សំដែងប្រាប់ដំណឹងល្អពីព្រះយេស៊ូវ)
ទាំងនេះត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថាជាវិធានសម្រាប់ពេលសាកល្បងឬគោលការទូទៅនៃការកាត់ស្រាយដែលអាចជួយយើងជាច្រើនក្នុងការស្វែងរកត្រឹមត្រូវ(ទំព័រ៤៧-៧៦)នៃសៀវភៅនេះ។
៧.
ការសិក្សាជាប្រព័ន្ឋ-មានន័យថាជាវិធីមួយដែលមានសណ្តាប់ធ្នាប់ ជានិតិវិធីសមហេតុផល
ឬជាវិធីដោះស្រាយសម្រាប់ការសិក្សាព្រះគម្ពីរ ដើម្បីកំណត់អត្ថន័យរបស់វា
ហើយអនុវត្តនូវសេចក្តីពិតនោះ។ ការសិក្សាជាប្រព័ន្ឋ
មានការទាក់ទងជាមួយជំហានសមរម្យទាំងពីរសម្រាប់ប្រើ
និងសណ្ដាប់ធ្នាប់ក្នុងជំហានទាំងនោះត្រូវយកតាម(កិច្ចការ១៧:១១ក៏ពិចារណាមើលគម្ពីររាល់តែថ្ងៃ
ឲ្យបានដឹងជាសេចក្ដីទាំងនោះត្រូវឬមិនត្រូវ/២ធីម៉ូថេ២:១៥ចូរខំប្រឹងនឹងថ្វាយខ្លួនដល់ព្រះ/ទុកជាមនុស្សដែលបានល្បងលជាប់ហើយ/មិនត្រូវខ្មាស/កាត់ស្រាយព្រះបន្ទូលនៃសេចក្ដីពិតយ៉ាងត្រឹមត្រូវ)
No comments:
Post a Comment