២. រចនាបទ
/ឬសំណង់ឃ្លា
មើលឱ្យឃើញនូវរបៀបដែលវគ្គនៃព្រះបន្ទូលបានស្ថាបនា
ឬរៀបចំឡើង ។
វិធានដែលត្រូវធ្វើតាមៈ
1)
សិក្សាតាមវគ្គ(ព្រះគម្ពីរសិក្សា NIV ដកឃ្លាដើមបន្ទាត់ចំពោះវគ្គថ្មី)
¬មួយវគ្គមានមួយប្រយោគឬច្រើនប្រយោគ
ដែលមានយោបល់គំនិត ឬប្រធានដូចគ្នា¬
ឧទាហរណ៏ កូល៉ុស២:៦-១២
តើមានប៉ុន្មានវគ្គ ហើយមានប៉ុន្មានប្រយោគក្នុងវគ្គនីមួយៗ?
¬វគ្គខ្លះឈរដោយខ្លួនឯង
ខ្លះទៀតមានទំនាក់ទំនងទៅនឹងអ្វីដែលនៅពីមុខ និងពីក្រោយ ហើយគឺជាចំណែកមួយ នៃផ្នែកមួយ
ឬចំណុចស្កុបដែលនៅជុំវិញ ។¬
ប្រយ័ត្នៈ
ជួនកាលការបែកចែកខនិងជំពូកមិនធ្វើជាកន្លែងដ៏ប្រសើរបំផុត សំរាប់ផ្ដើមឬបញ្ឃប់ធ្វើការសិក្សាឡើយ។
ឧទាហរណ៏ៈ កូល៉ុស៣:២៥,៤:១
2)
ចូរមើលពីរបៀបណាដែលវគ្គនៃបទគម្ពីរត្រូវបានផ្ដុំ
ឬដាក់បញ្ចូលជាមួយគ្នា រចនាបទក្នុងអត្ថបទព្រះបន្ទូល
គឺដូចជាឆ្អឹងអាគារដែលគេត្រូវសង់។
ជារឿយៗផ្នែកនៃអត្ថបទព្រះគម្ពីរត្រូវបានភ្ជាប់ដោយឬសង់ឡើងវិញជុំវិញៈ
·
មនុស្ស
(ជីវប្រវត្តិ)
លោកុប្បត្ដិ ១២-៥០ អ័ប្រាហាំ,អ៊ីសាក់,យ៉ាកុប, យ៉ូសែប
កិច្ចការ១-១២ ពេត្រុស
កិច្ចការ១៣-២៨ ប៉ូល
·
កន្លែង
(ភូមិសាស្ត្រ) និក្ខមនំ
·
ព្រឹត្ដិការណ៏
(ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ) យ៉ួស្វេ
·
គំនិត
(ទេវសាស្ដ្រ) រ៉ូម
·
រជ្ជកាល
(តាមលំដាប់ពេល) ពង្សាវតាក្សត្រទី១ និងទី២
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈអានលូកា១៥:១-៧,៨-១០,១១-៣២
តើរឿងទាំងបីក្នុងលូការ១៥
បានសង់ឡើងជុំវិញក្នុងគោលគំនិតអ្វី?
ជួនកាលអត្ថបទនឹងប្រើជារចនាបទសំរាប់ខ្លួនវាៈ
·
ការផ្ទុយគ្នា កាឡាទី៥:១៩-២៥
·
ការប្រៀបធៀប ម៉ាថាយ១៣:៣៣
·
ការស្រាយបំភ្លឺ ម៉ាថាយ៧:១-៥
·
ការសួរ ម៉ាកុស១១:២៧-៣៣ ម៉ាកុស១២:១៣-១៧
·
ការផ្ទួនពាក្យ រ៉ូម៦:១-១២, }ខាងឯបាប~
, ហេព្រើរ១១ }ដោយជំនឿ~
·
ហេតុនិងផល រ៉ូម១:១៨-៣២
¬ការសង្កេតមើលរចនាបទនឹងជួយយើងឱ្យឃើញនូវជំនឿន
និងដំណើរការរីកចំរើននៃគំនិតនិងខ្លឹមសារ ហើយរក្សាវគ្គនៃព្រះបន្ទូល
ក្នុងទំនាក់ទំនងសមរម្យទៅនឹងអ្វីដែលមានពីមុន និងអ្វីដែឡមាននៅខាងក្រោយ ។¬
ចូរបង្ហាត់គំនិតនិងភ្នែករបស់អ្នក
ដោយការអនុវត្តន៏ក្នុងការស្វែងរកនិងឱ្យឃើញនូវៈ
·
វគ្គសេចក្ដី
·
ពាក្យនិងឃ្លា
·
រចនាបទ
៣. បរិយាកាស
ចូរមើលដើម្បីសង្កេតឱ្យស្គាល់បរិយាកាសនៃវគ្គគម្ពីរៈ
បរិយាកាសគឺជាៈ
- ការបញ្ចេញតង់សំលេងអារម្មណ៏
ឬវិញ្ញាណដែលមានកប់ក្នុងវគ្គនៃព្រះបន្ទូល និង ប្រតិកម្មនៃចិត្ត ដែលវានាំឱ្យមានឡើង ។
បរិយកាសទាក់ទងទៅនឹង}អារម្មណ៏~នៃវគ្គព្រះបន្ទូល
និង ការចាប់អារម្មណ៏ខាងឯវិញ្ញាណ វាជាគំនិតនិងជាបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ជនម្នាក់ ចូរឱ្យមានពិសោធន៏ក្នុងវគ្គនៃព្រះបន្ទូល។
ឧទាហរណ៏ៈ
·
ការសង្ស័យ - ម៉ាកុស៦:៩-១៤
·
អំណរ- អេសេគាល៣:១០-១៣
·
ការភ័យខ្លាច - និក្ខមនំ២០:១៨-២១
·
តេជានុភាព - អេសាយ៦:១-៥
·
កំហឹង- ជនគណនា ១៦:១២-១៥
·
ការអរព្រះគុណ- ១ធីម៉ូថេ១:១២-១៧
·
ការសរសើរ - ទំនុកដំកើង១៥០
·
ការស្ងើច - លូកា៧:១១-១៧
·
ការព្រួយ - លូកា៨:៤៩-៥២
·
ការភ្ញាក់ផ្អើល- ម៉ាថាយ១៩:៧-១០
បរិយាកាស
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ អានវិវរណៈ៩:១៣-២១
តើអ្នកមានអារម្មណ៏ ឬប្រតិកម្មយ៉ាងណានៅពេលដែលអ្នកអាន?..............................................................
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ អានរ៉ូម៧:២១-២៥
តើអារម្មណ៏នៃវគ្គព្រះបន្ទូលនេះផ្ទាល់ប្ដូរយ៉ាងដូចម្ដេច?..............................................................
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ អានលូកា២៤:១-៣៥
តើព្រឹត្តិការណ៏មានឥទ្ឋិពលយ៉ាងណាចំពោះអ្នក?..............................................................
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ
អានទំនុកដំកើង៨
តើអវីដែលព្រះគម្បីរទំនុកដំកើងនេះហៅអ្នកឱ្យឆ្លើយតប?..............................................................
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
¬ការមានអារម្មណ៏ដឹងបរិយកាសនៃព្រះគម្ពីរនឹងជួយឱ្យអ្នកអាចយល់ចិត្ដអ្នកនិពន្ឋដើមដំបូង
និងអ្នកអានដើមដំបូង ហើយនឹងជំរុញការឆ្លើយតបដ៏ត្រឹមត្រូវ¬
៤. ទំរង់អក្សរសាស្ត្រ
ចូរអើលដើម្បីកំណត់ទំរង់អក្សសាស្ដ្រ។
វាមិនគ្រាន់តែសំខាន់ចំពោះ(១)សង្កេតពាក្យ(២)ស្គាល់ពីរចនាបទ(៣)មានអារម្មណ៏ដឹងពីបរិយាកាស
ប៉ុន្តយើងក៏ត្រូវការផងដែរនិង(៤)កំណត់ទំរង់អក្សសាស្ដ្រជាទូទៅ
នៃវគ្គព្រះបន្ទូលដែលយើងកំពុងសិក្សាផងដែរ។
ជារឿយៗការនេះអាចត្រូវធ្វើឡើងនៅពេលចាប់ផ្ដើមហើយក៏ជាការមានប្រយោជន៏ក្នុងការកាត់ស្រាយ។
មានអក្សរសាស្ដ្របួនប្រភេទនៅក្នុងព្រះគម្ពីរៈ
ក.
ការនិទាន-ជាទំរង់ពាក្យរាយដែលធ្វើឡើងដើម្បីនាំឱ្យស្គាល់ប្រវត្ដិសាស្ដ្រ
និងសេចក្តីពិតក្នុងទ្រង់ទ្រាយជាហេតុការណ៏ ជារឿង ជារឿងប្រៀបប្រដូច ជាការពន្យលហេតុផល
និងជាការរៀបរាប់ពីជីវប្រវត្ដិ។ល។ ទាញចេញពីទំរង់ទស្សនៈនៃទេវសាស្ត្រ។
លក្ខណៈសម្បត្ដិ(បង្ហាញសេចក្តីពិតដោយប្រយោល)
1)
ទាក់ទាញចំពោះមនោអារម្មណ៏
និងការប្រមើលដោយការបង្កើត }រូបភាពក្នុងគំនិត~
2)
ជាញឹកញយបើកឱ្យស្គាល់ការរីកចំរើន
ឬថយចុះនៃបុគ្គលិកលក្ខណៈ(យ៉ូសែប-សាំសុន)
3)
ជាញឹកញយបង្ហាញភ័ស្ដុតាងរបស់ច្បាប់នៃការសាបព្រោះ
និងការប្រមូលផល(ដាវីឌ)
4)
ជួនកាលចង្អុលបង្ហាញពីរបៀបដែលព្រះទាក់ទងជាមួយមនុស្ស
និងប្រជាជាតិ។
5)
ជាធម្មតាតែងបង្ហាញឱ្យឃើញនូវចំណុចចំបង
និង/ឬ បង្រៀនពីគោលការណ៏សំរាប់យក
ទៅអនុវត្តន៏
6)
កំរមានការបញ្ចូលនូវការបញ្ជាដោយផ្ទាល់ដល់យើង។
ឧទាហរណ៏ព្រះគម្ពីរខ្លះៗៈ លោកុប្បត្ដិ
និក្ខមនំ
ជនគណនា
១សាំយ៉ូអែល
កិច្ចការ
គ្រោះថ្នាក់ៈ
កុំឱ្យខ្វាយខ្វល់ចំពោះភាពពិស្តារឡើយ-ពេលខ្លះមានន័យជាកំបាំង ពេលខ្លះទៀតគ្មានទេ
លូកា១២:១៣-១៥។
ខ. ការថ្លែងយោបល់- ជាទំរង់ពាក្យរាយដែលធ្វើឡើងដើម្បីបង្ហាញគំនិតបញ្ញាតិ
គោលលិទ្ឋឬការពិត នៅក្នុងភាពសមហេតុផល មានរបៀបរៀបរយ ហើយជាញឹកញយនៅក្នុងទំរង់នៃការវែកញែកសំបុត្រ
ការឧទេសនាម ការអធិប្បាយ ឬ សន្ទរកថា។
លក្ខណៈសម្បត្ដិៈ (បង្ហាញសេចក្តីពិតដោយផ្ទាល់)
1)
ទាក់ទងជាមួយគំនិត និងប្រាជ្ញា(សមហេតុផល និងមានរបៀបរៀបរយ)
2)
ស្ទើរតែរាល់ដងបង្ហាញពីការរីកចំរើន និង ដំណើរវិវឌ្ឍន៏នៃគំនិត។
3)
ជារឿយៗក្នុងនោះមានការទូន្មាន និង ការបញ្ជា។
4)
ធម្មតាតែងនាំទៅរកសេចក្ដីសន្នដ្ឋាន ឬការជំរុញឱ្យធ្វើសកម្មភាព(ការស្ដាប់បង្គាប់)។
ឧទាហរណ៏ពីប្រះគម្ពីរខ្លះៗ ចោទិយកថា(ផ្នែកខ្លះ)
លេវីវិន័យ(ផ្នែកខ្លះ)
រ៉ូម
អេភេសូ
ហេព្រើរ
ម៉ាថាយ-៧
គ្រោះថ្នាក់មើលឃើញតែផ្នែកណាមួយ នៃសំណេរ ប៉ុន្ដែភ្លេចចំណុចសំខាន់
ឬខ្លឹមសារ រ៉ូម៦ៈ១១-១២
គ. កំណាព្យ-រួមមានជាបឋមដែលក្នុងនោះមានការបញ្ជាក់នូវការរំជើបរំជួល អារម្មណ៏ និងគំនិត ដែលជារបៀបមួយ
សំរាប់បង្ហាញសេចក្ដីពិត។
លក្ខណៈសម្បត្ដិៈ (បង្ហាញសេចក្ដីពិតដោយប្រើ
}ពាក្យរូបភាព~)
1)
ប្រើភាសាអត្ថបដិរូប ជាការពិពណ៌នា និង ជានិមិត្ដរូប ដើម្បីបង្កើតរូបភាពនៅក្នុងគំនិត។
2)
ជាធម្មតាពាក្យនោះមិនសំរាប់ឱ្យយើងយល់ដោយត្រង់ៗទេ
តែន័យ និងសេចក្ដីពិតបានប្រាស្រ័យទាក់ទង់យ៉ាងច្បាស់លាស់។
3)
ជាការរំជើបរំជួលខ្លាំងមែនទែន-នាំឱ្យចេញជាអារម្មណ៏។
4)
ប្រើរឿងស្របគ្នាសម្រាប់បញ្ជាក់ភាពផ្ទុយគ្នា
ការពង្រឹង។ល។
5)
កំណាព្យនាំព្រះគម្ពីរគ្មានចុងជួន ឬខ្នាតពាក្យទេ
ហើយក៏មិនឱ្យសំលេងជួនគ្នាដែរ។
អាចប្រើប្រាស់សម្រាប់បង្រៀនអំពីសេចក្ដីពិតយ៉ាងមានប្រសិទ្ឋភាពដោយប្រើអត្ថបដិរូបនៃសំដី
។ល។
No comments:
Post a Comment