ការសួរសំណួរដែលត្រូវៈ
ការសិក្សាព្រះគម្ពីរឱ្យមានប្រសិទ្ឋភាពត្រូវការសួរសំណួរដែលត្រឹមត្រូវ។
ចូរសួរខ្លួនឯងនូវសំណួរអំពីអត្ថបទៈ
- តើ អ្នកណា ដែលកំពុងនិយាយ ឬត្រូវគេកំពុងនិយាយ?
- តើ អ្វី ជាប្រធានបទ ឬចំណង់ជើងដែលកំពុងតែត្រូវបានគេពិភាក្សា
តើមនុស្សមានអ្វី ហើយមានអ្វីបន្តមកទៀត?
- តើ ទីណា ដែលសកម្មភាពឬការពិភាក្សាបានកើតឡើង?
- តើ ពេលណា ដែលសកម្មភាព ឬការពិភាក្សានោះបានកើតឡើង?
- តើ ហេតុអ្វី បានជាសកម្មភាព ឬកិច្ចពិភាក្សាបានកើតឡើង(គោលបំណង)
- តើ របៀបណា ដែលមនុស្សរួមចំណែកក្នុងកាឆ្លើយតប?
-
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ
អានព្រះគម្ពីរលូកា១៧:១១-១
-
ចូរឆ្លើយនូវសំណួរទាំងនេះតាមដែលអ្នកអាចធ្វើទៅបាន។
- នរណា?............................................................................................................................អ្វី?....................................................................................................................................ឯណា?.............................................................................................................................ពេលណា?........................................................................................................................ ហេតុអ្វី?..................................................................................................................................
ដូចម្ដេច?.......................................................................................................................
អ្វីដែលត្រូវរកមើលៈ
ពេលដែលអ្នកសង្កេតមើលអត្ថបទៈ
-
ពាក្យ (ពាក្យសំខាន់ៗ និង ឃ្លា)
-
រចនាបទ (ការរៀបចំ)
-
បរិយាកាស
- ពាក្យ
១.
ចូររកមើលពាក្យ(សំខាន់)
ឬ (ឃ្លា)
ជំហានដែលត្រូវធ្វើតាមៈ
១)
កំណត់ពាក្យគន្លឹះក្នុងវគ្គនៃបទគម្ពីរ រ៉ូម៨:៩
២)
សំរេចថា តើពាក្យនោះមានន័យត្រង់ ឬជាអត្ថាបដិរូប យ៉ូហាន១០:៦-៩
៣)
ចូរសំគាល់ទំរង់វេយ្យាករណ៏- តើវាជានាម, កិរិយាសព្ទ, អយតនិបាត=ឈ្នាប់ ។ល។
ជាពិសេសរកមើលៈ
កិរិយាស័ព្ទ }បានឃើញ~ និក្ខមនំ២:១១-១៥
កិរិយាស័ព្ទធ្វើសកម្មភាពនៅក្នុងសាច់រឿង។
}បានសំលាប់~
}បានភៀសចេញ~
អយតនិបាត }ដោយសារ~ ភីលីព៤:១៣
សន្ដានស័ព្ទ }ដូច្នេះ~ រ៉ូម១២:១ យោងទៅលើអ្វីដែលនៅពីមុខ
}ប៉ុន្តែ~ ម៉ាថាយ២:២១-២២ ឬបង្ហាញការផ្ទូយគ្នា
នាម (ប្រធាន/កម្មបទ) }ព្រះបន្ទូល~ យ៉ូហាន១:១,១៤
៤) សំគាល់
·
ភេទ (ប្រុស/ស្រី/ខ្ទើយ) យ៉ូហាន១៤:១៦-១៧ }គាត់~ ។ តើមានពាក្យ } វា
~ នៅក្នុងអត្ថបទនេះឬទេ?
·
ចំនួន(ឯកវចនៈឬពយុវចនៈ) កាឡាទី៣:១៦ }គ្រាប់ពូជ~
·
កាល(អតីតកាល,បច្ចុប្បន្នកាល,ឬអនាគតកាល)ហេព្រើរ១:១-២
៥)
កំណត់ឱ្យបានច្បាស់លាស់តើពាក្យសំខាន់មានន័យអ្វីនៅក្នុងអត្ថបទ ។
ឧទាហរណ៏នៅក្នុងព្រះគម្ពីរ
យ៉ូដាស៣ តើផ្នែកណានៃសំដីនេះគឺជា }ជំនឿ~ហើយតើវាមានន័យយ៉ាងដូចម្ដេច?
តើធ្វើដូចម្ដេចឱ្យដឹងថាពាក្យបន្ទាប់ទាំងនេះចង់និយាយអំពីអ្វីៈ
}តួ~ }បាល់~?
សំគាល់ៈ
អ្នកអាចឱ្យនិយមន័យព្រាងនៅក្នុងជំហាននៃការសង្កេត
រួចសឹមធ្វើការបញ្ចប់ឬ ផ្លាស់ប្តូរនៅ ឯជំហានកាត់ស្រាយ។
កិច្ចកាដាក់ឱ្យធ្វើៈ
ចូរកត់ពាក្យឬឃ្លាសំខាន់ៗ
ក្នុងរ៉ូម៦:១-១២.......................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................។
កិច្ចការដាក់ឱ្យធ្វើៈ
ចូរកត់ពាក្យឬឃ្លាសំខាន់ៗ
ក្នុងគម្ពីរហេព្រើរ១១:១-៨......................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................។
No comments:
Post a Comment